Michaela Brandt | Portfolio

E-avisen giver dig .. Ro

Som opgave på andet semester skulle vi lave et forslag til, hvordan Politiken kan promoverer deres nye E-avis. E-avisen er dagens avis i pdf-format. Målgruppen er primært storbyboere i alderen 32-38 år.

Vi ville illustrere brugeroplevelsen og gøre forbrugeren opmærksom på det valg han/hun har om at bruge E-avisen til ro og fordybelse. Vi ville forklare målgruppen hvad E-avisen går ud på og hvorfor de skal vælge det format. Vi ville give et overblik over hvordan Politiken bedst kan promovere E-avisen online (på website og sociale medier).

Løsningen består af et kampagnesite og en kampagnevideo. Vi skulle udarbejde kampagnestrategi, medieplan, ident og en dokumentationsrapport.

Fordelen ved kampagnen er at den tager udgangspunkt i brugeroplevelsen. Ved hjælp af brugerscenarierne er det nemt for målgruppen at identificere sig med kampagnen og dens budskab.

Vi har derfor udviklet en kampagnevideo, som kan udvides til en kampagneserie bestående af 3 dele, som hver repræsenterer et tidspunkt på døgnet.