Michaela Brandt | Portfolio

#allevalgervigtige

Til vores afsluttende projekt på andet semester, skulle vi i samarbejde med TV2 regionerne udvikle et landsdækkende koncept til en kampagne, der skulle sikre en højere valgdeltagelse blandt de unge ved kommunal- og regionsrådsvalget 2017. Målgruppen var unge i alderen 18-25 år.

Kampagnens koncept skulle larme, informere og skabe opmærksomhed og det skulle være noget som ikke er set før i en valg-sammenhæng.

Til vores løsning har vi fået udarbejdet et kampagnesite, animations video og en SoMe kampagne. I forbindelse med projektet udviklede vi også en visuel identitet, kampagnestragi, medieplan, hashtag, dokumentationsrapport og afsluttede med en konceptpitch til TV2 Lorry.

Unge er meget aktive på de sociale medier og størstedelen benytter sig af massemediet, Facebook, hvilket spiller en massiv rolle i deres hverdag.

Kampagnens budskab er kraftigt og påvirker målgruppen effektivt. Det fremgår både i kampagnevideoen, i applikationen og på kampagnesitet.

Kampagnen vil derfor engagere og sikre en positiv stigning af unges valgdeltagelse.